This is an automatically generated PDF version of the online resource retrieved on 2024/07/12 at 23:21
Global Media Registry (GMR) & Le Desk - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Le Desk LOGO
Global Media Registry


Despite the opening up of the licence attribution to the private sector in 2006 and 2008, alongside the 2004 Audiovisual communication law ending the government monopoly over it, the Moroccan TV sector remains in majority State-owned, with editorial policies tailored to match. In fact, out of the ten TV channels licensed in Morocco, eight belong to the State and one has the State as its majority shareholder. Al Aoula and 2M are some of the most accessible TV channels as they do only require an aerial antenna to be received. 

To this day, State-owned TV channels remain one of the most popular sources of news and information in the country.  However, they use formal Arabic and French languages, which are not the most popular in the country.

Satellite TV: a new Eldorado for Moroccan content?

A number of disappointed media owners that were denied a licence in 2008, have launched or are launching in the upcoming months satellite TV channels. As such, Télé Maroc, owned by Rachid Niny, has been broadcasting Morocco-specific content from Spain since June 2017. The Jordan-based music Chada TV, owned by Rachid Hayeg, have started to broadcast at the end of the year 2017. Legally, these channels are not subject to the Moroccan law nor to the HACA oversight.

In 2018, following a 12 year hiatus of no new licences, radio station HIT RADIO's owner were given the go ahead for two new TV channels: TELE JEUNESSE and TELE DECOUVERTE, meant to be entertainment and educational channels for the younger population. 

Television Database


  • Project by
    Le Desk
    Global Media Registry
  • Funded by